Jernbanehistorie

2021-05-03

Territorial omjustering af zoner og interne reformer

For at opnå større effektivitet i administrationen, hurtig implementering af igangværende projekter, bedre kundepleje, reduktion af arbejdsbyrden for General Managers osv. Har Indian Railways besluttet at oprette syv nye zoner ved territorial omjustering af eksisterende zoner. De nye zoner, der har en begrænset økonomisk byrde for jernbaner, vil have tynde og magre, effektive og moderne administrative opsætninger. To af de nye zoner er allerede begyndt at fungere.

National Rail Vikas Yojana

Med henblik på at gennemføre strategisk vigtige projekter inden for en fastsat tidsperiode er der lanceret et ikke-budgetmæssigt investeringsinitiativ til udvikling af jernbaner. Under ordningen fjernes alle kapacitetsflaskehalse i de kritiske dele af jernbanenettet kl. en investering på 15.000 kroner i løbet af de næste fem år. Disse projekter vil omfatte:

1. styrkelse af den gyldne firkant til at køre flere langdistance post / ekspres- og godstog med en højere hastighed på 100 kmph.

2. styrkelse af jernbaneforbindelsen til havne og udvikling af multimodale korridorer til baglandet.

3. opførelse af fire mega broer - to over floden Ganga, en over floden Brahmaputra og en over floden Kosi.

4. accelereret afslutning af disse projekter, der er ved at være afsluttet, og andre vigtige projekter.

Nye trin mod sikkerhed og sikkerhed:

Sikkerheden for 13 millioner passagerer, som de indiske jernbaner betjener hver dag, er af største vigtighed for systemet. I årenes løb har bortset fra de regelmæssige sikkerhedsnormer fulgt, netværket taget en række skridt gennem innovativ brug af teknologi og intensiveret uddannelsen til sin arbejdskraft for at forbedre sikkerhedsstandarderne. Forfatning af Rs.17.000 crore ikke-sammenfaldende Special Railway Safety Fund (SRSF) til erstatning for restance på aldrende aktiver i jernbaner i løbet af de næste seks år har været et historisk skridt i denne retning. Et antal nødlidende broer, gamle spor, signalanlæg og andre sikkerhedsforbedringsanordninger udskiftes i denne periode. For så vidt angår budgetbevilling til sikkerhed, blev Rs.1.400 crore tildelt i det reviderede skøn for året 2001-02 og Rs.2.210 crore for året 2002-2003. Omfattende feltforsøg med Anti-Collision Device (ACD), der oprindeligt er udviklet af Konkan Railway, foregår, og når den først er indsat på tværs af Zonal Railways, hjælper denne innovative teknologi jernbaner med at reducere ulykker på grund af kollision mellem tog.

Jernbanepassagerers sikkerhed er på nuværende tidspunkt et fælles ansvar for Railway Protection Force (RPF) og Government Reserve Police (GRP). Der arbejdes på at ændre jernbaneloven for at give RPF flere beføjelser til at sikre passagerernes sikkerhed i tog og inden for jernbanelokaler. Implementering af kvindelig politistyrke er foretaget til sikkerhed og assistance til kvindelige passagerer.

Forbedring af finansiel sundhed:

Indiske jernbaners økonomiske stilling er langsomt men støt forbedret. Nogle af højdepunkterne i de økonomiske resultater i 2001-02 inkluderer: forbedret driftsgrad fra 98,8 procent til 96,6 procent, besparelser i ordinære arbejdsomkostninger på Rs.1.487 crore, Afskrivning Reserve Fund (DRF) balance stiger fra Rs. 78,04 crore i marts sidste år til Rs.632,99 crore på samme tid i år. Jernbaner har etableret en ny milepæl inden for trinvis godslæsning i juli i år ved at transportere 5,70 millioner ton gods. Lastbelastning for det sidste regnskabsår krydsede målet og nåede 492,31 mio. Ton.

Nye tendenser i passagerfaciliteter:

For at tage sig af det uforbeholdne segment af passagererne er der i år lanceret et nyt pilotprojekt om computerbaseret uforbeholdt billettering. Af de 13 millioner passagerer, der betjenes af netværket hver dag, er næsten 12 millioner passagerer uden forbehold. For at imødekomme dette enorme segment er der blevet lanceret computerbaserede billetsystemer til alle stationer i Delhi-området og med tiden hele landet. Med dette kan uforbeholdne billetter udstedes selv fra andre steder end boardingstationen og vil reducere antallet af mennesker ved bookingkontorer og stationer.

Indian Railway Catering and Tourism Corporation

med bistand fra Center for Railway Information Systems har lanceret online billetfacilitet, som kan tilgås via hjemmesiden irctc.co.in. Computeriserede reservationsfaciliteter blev tilføjet på 245 nye placeringer. På nuværende tidspunkt er disse faciliteter tilgængelige på 758 steder i landet, der dækker omkring 96 procent af den samlede arbejdsbyrde for passagerreservation. Computeriserede reservationsrelaterede forespørgsler om tilgængelighed af indkvartering, passagerstatus, togplan, tog mellem stationer osv. Er blevet gjort internetaktiveret.

Et pilotprojekt til udstedelse af månedlige og kvartalsvise sæsonbilletter gennem automatautomater er blevet lanceret i Mumbai i år og har vist sig at være meget vellykket. Et andet pilotprojekt til køb af billetter inklusive.

© 2016 Erik Olsen, Østerbrogade 4, 2100 København Ø, Danmark
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang